Αυτόνομα εμπορικά πλοία σχεδιάζει να ναυπηγήσει η Ιαπωνία

Στη θάλασσα χωρίς καπετάνιο

Αθήνα

Μετά τα drones και τα αυτόνομα οχήματα, έρχεται η σειρά των εμπορικών πλοίων να ταξιδεύουν μόνα τους. Οι εφοπλιστικές και οι ναυπηγικές εταιρείες της Ιαπωνίας ενώνουν τις δυνάμεις τους για να φέρουν την τεχνητή νοημοσύνη στην ιαπωνική ναυτιλία, σχεδιάζοντας να κάνουν πραγματικότητα τα αυτόνομα πλοία χωρίς καπετάνιο έως το 2025.

Στόχος τους είναι να αποκτήσουν την τεχνολογική πρωτοκαθεδρία στις θάλασσες του πλανήτη, αξιοποιώντας την ιαπωνική πρωτοπορία στον τομέα των ρομπότ κάθε είδους. Το μερίδιο της ιαπωνικής ναυτιλίας παγκοσμίως έχει υποχωρήσει σε περίπου 20% και στόχος είναι να αυξηθεί ξανά γύρω στο 30%.

Καθώς η ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτόνομων πλοίων θα κοστίσει κατ' ελάχιστον πολλές εκατοντάδες δολάρια, οι εταιρείες Mitsui OSK Lines, Nippon Yusen, Japan Marine United και άλλες αποφάσισαν να μοιρασθούν τις δαπάνες και την τεχνογνωσία, σύμφωνα με το BBC και τoν Guardian.

Τα νέα πλοία με τεχνητή νοημοσύνη θα χρησιμοποιούν, μεταξύ άλλων, το «Διαδίκτυο των Πραγμάτων» (τη διασύνδεση των διαφόρων άψυχων αντικειμένων μεταξύ τους μέσω Ίντερνετ) για να συλλέγουν και αναλύουν δεδομένα σχετικά με τον καιρό, τις θαλάσσιες διαδρομές, τα εμπόδια (άλλα πλοία, βράχια κ.ά.).

Με αυτό τον τρόπο, τα «έξυπνα» πλοία αναμένεται να χαράζουν μόνα τους τις καλύτερες δυνατές πορείες από άποψη ασφάλειας και εξοικονόμησης χρόνου και καυσίμων, μειώνοντας παράλληλα τα ναυτικά ατυχήματα.

Σε πρώτη φάση, λίγα μέλη του πληρώματος θα παραμείνουν στο αυτόνομο πλοίο για λόγους εποπτείας και συμπληρωματικών εργασιών, αλλά ο τελικός στόχος των Ιαπώνων είναι πλοία χωρίς τον παραμικρό ναυτικό πάνω τους. Αρχικά υπάρχουν σχέδια για να δημιουργηθεί ένας στόλος 250 αυτόνομων πλοίων, με τη βοήθεια της ιαπωνικής κυβέρνησης στο πλαίσιο της νέας εθνικής στρατηγικής της χώρας για ενίσχυση της διεθνούς ανταγωνιστικότητάς της.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η Νορβηγία, η οποία επίσης εξελίσσει τη δική της τεχνολογία πλοίων χωρίς ανθρώπους, έχοντας κάνει σημαντικές προόδους, καθώς σχεδιάζει να παρουσιάσει ακόμη κι εντός του 2018 ένα αυτόνομο πλήρως ηλεκτροκίνητο εμπορικό πλοίο, που θα κάνει μεταφορές λιπασμάτων ανάμεσα σε τρία λιμάνια της χώρας. Αρχικά το πλοίο θα διαθέτει καπετάνιο και λίγα μέλη πληρώματος, το 2019 δεν θα έχει πλήρωμα αλλά θα ελέγχεται από την ξηρά (remote-controlled), ενώ το 2020 σχεδιάζεται να είναι πλέον ταυτόχρονα μη επανδρωμένο και πλήρως αυτόνομο.

Παρόμοια σχέδια έχει και η βρετανική Rolls-Royce, η οποία ανακοίνωσε πέρυσι ότι σχεδιάζει τηλεκατευθυνόμενα πλοία που θα τεθούν σε λειτουργία έως το 2020, με τον «καπετάνιο» να βρίσκεται στο κέντρο ελέγχου στην ξηρά. Κάθε χώρα ελπίζει ότι η δική της αυτόνομη τεχνολογία θα αποτελέσει τελικά τη βάση για τις μελλοντικές τεχνικές προδιαγραφές των «έξυπνων» πλοίων.

Παράλληλα, οι ΗΠΑ αναπτύσσουν σχετικές στρατιωτικές εφαρμογές και ήδη το 2016 έριξαν στο νερό το μήκους 40 μέτρων πειραματικό αυτόνομο πλοίο ανθυποβρυχιακού πολέμου Hunter. Μπορεί να ταξιδεύει επί δύο έως τρεις μήνες τη φορά, χωρίς καθόλου πλήρωμα ούτε τηλεκατεύθυνση.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

(Πηγή: in.gr - 10 Ιουνίου 2017)

Powered by Bullraider.com
Ηλεκτρονικές αγορές: Στο στόχαστρο οι αθέμιτες πρα...
17 Νοε 2017 11:10 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Ηλεκτρονικές αγορές: Στο στόχαστρο οι αθέμιτες πρακτικές Αυστηρότερες ποινές στους εμπόρους, που εφαρμόζουν αθέμιτες πρακτικές κατά τις ηλεκτρονικές πωλήσεις, με ενεργότερη εμπλοκή των εθνικών Αρχών στην ανίχνευση των παραβατικών συμπεριφορών, προβλέπει νέος Κοινοτικός Κανονισμός. Ο Κανονισμός, τον οποίο υπερψήφισε χθες το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, προβλέπει παρεμβάσεις για την ενίσχυση της προστασίας τ [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Καταγραφικό θερμοκρασίας για επιχειρήσεις τροφίμων...
14 Νοε 2017 20:27 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Η Leviton εγκαινιάζει ασύρματο καταγραφικό θερμοκρασίας για τη μέτρηση, παρακολούθηση και καταγραφή θερμοκρασιών ψύξης και καταψύκτη To νέο καταγραφικό θερμοκρασίας RF Lumina ™ αποδεικνύεται ιδανικό για εμπορικές επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών όπου απαιτείται παρακολούθηση της θερμοκρασίας Μέλβιλ, Νέα Υόρκη, 14 Νοεμβρίου 2017 - Η Leviton (της οποίας κεντρικός διανομέας Ελλάδας είναι η futurehome.gr) ανακοίνωσε σήμερα μια [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Υποχρεωτικά τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού στην Ε...
17 Νοε 2017 10:59 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Υποχρεωτικά τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού στην Ευρώπη Την υποχρεωτική χρήση συστημάτων υποστήριξης των οδηγών σε όλα τα καινούργια οχήματα στην Ευρώπη ζήτησε με απόφασή του το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Σήμερα, τα προηγμένα συστήματα χρησιμοποιούνται σε ορισμένα μοντέλα οχημάτων ανώτερης κατηγορίας, ωστόσο οι ευρωβουλευτές υιοθέτησαν, την Τρίτη 14  Νοεμβρίου,  ψήφισμα με το οποίο ζητούν την υποχρεωτ [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Υπερδιπλάσιο ποσοστό εταιρειών με χρήση ΙοΤ...
10 Νοε 2017 14:30 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Υπερδιπλασιάστηκε το ποσοστό των εταιρειών που κάνουν χρήση ΙοΤ Έρευνες - Μελέτες 07 Νοεμβρίου 2017 Διαρκώς αυξανόμενος βαίνει ο αριθμός των εταιρειών που χρησιμοποιούν την τεχνολογία και τις εφαρμογές Internet of Things (IoT). Συγκεκριμένα, το ποσοστό των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν IoT, έχει διπλασιαστεί από 12% το 2013 στο 27% το 2017. Επίσης, οι επιχειρήσεις, που χρησιμοποιούν τις εφαρμογές του IoT, έχουν αυξήσει, ήδη, τη  [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Other Articles
     

 

 

 

© 2013-2014 futurehome.gr - All Rights Reserved.