Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για το e-commerce στην Ελλάδα

Επτά συστάσεις για αλλαγές στη νομοθεσία, που αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, κυρίως στον τομέα της προστασίας του καταναλωτή, απευθύνει προς την ελληνική κυβέρνηση ο ΟΟΣΑ. Οι συστάσεις του ΟΟΣΑ θα αποτελέσουν τη βάση για την αναμόρφωση της σχετικής εθνικής νομοθεσίας έως τα τέλη του έτους.

Επτά συστάσεις για την αναμόρφωση της νομοθεσίας για το ηλεκτρονικό εμπόριο εισηγείται ο ΟΟΣΑ

Στόχος των συστάσεων, που δημοσιοποιήθηκαν χθες, είναι η δημιουργία κατάλληλου περιβάλλοντος, το οποίο θα αναστρέψει τη σημερινή εικόνα που θέλει την Ελλάδα ουραγό της Ε.Ε. στο e-commerce, στερώντας της πολύτιμους πόντους ανταγωνιστικότητας.

Άλλωστε, όπως σχολιάζει ο ΟΟΣΑ, παρά το γεγονός ότι η χώρα μας υπολείπεται των περισσότερων ευρωπαϊκών κρατών στο ηλεκτρονικό εμπόριο, υπάρχει δυναμική, η οποία διαφαίνεται από τις αυξητικές τάσεις στα βασικά μεγέθη που καθορίζουν την ανάπτυξη του online εμπορίου.

Συνολικά, όπως ανέφερε χθες ο επικεφαλής οικονομολόγος της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού του ΟΟΣΑ, Σον Ένις, ο Οργανισμός πρόκειται να καταθέσει τον προσεχή Νοέμβριο τις συστάσεις του για την “εργαλειοθήκη Νο3”, στην οποία εξετάζονται τέσσερις κλάδοι της οικονομίας: ηλεκτρονικό εμπόριο, Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, χονδρεμπόριο και κατασκευές. Σε ό,τι αφορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο έχει, ήδη, κατατεθεί ένα πρώτο κείμενο συστάσεων του ΟΟΣΑ.

Συστάσεις Οι συστάσεις του ΟΟΣΑ αφορούν:

- Την υιοθέτηση ενιαίου ορισμού του “καταναλωτή” σε ολόκληρο το σώμα του κύριου νόμου για την προστασία του καταναλωτή. Οι τεχνοκράτες του Οργανισμού εκτιμούν ότι στην ελληνική νομοθεσία περί προστασίας του καταναλωτή υπάρχουν πολλαπλοί και αντιφατικοί μεταξύ τους ορισμοί, που εφαρμόζονται σε διαφορετικούς τομείς της προστασίας κι έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία σύγχυσης και την πρόκληση νομικής αβεβαιότητας.

- Την υιοθέτηση ενιαίου ορισμού του “προμηθευτή” σε ολόκληρο το σώμα του κύριου νόμου για την προστασία του καταναλωτή. Όπως και στην περίπτωση του ορισμού του καταναλωτή, κατά τον ΟΟΣΑ, υπάρχουν πολλαπλοί ορισμοί του προμηθευτή, γεγονός που δημιουργεί στους προμηθευτές προβλήματα νομικής αβεβαιότητας, καθώς και αυξημένου κόστους νομικής υποστήριξης και συμμόρφωσης.

- Τη διευκρίνιση των ορισμών και της διάκρισης μεταξύ νομικών και εμπορικών εγγυήσεων.

- Την κατάργηση κάποιων υποχρεώσεων των τελικών πωλητών σχετικά με τις εμπορικές εγγυήσεις.

- Την παρακολούθηση και αναθεώρηση εντός δύο ετών του τρόπου με τον οποίο λειτουργούν στην πράξη οι μηχανισμοί Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών μεταξύ καταναλωτών και προμηθευτών, ώστε να αποφεύγονται δυνητικές καθυστερήσεις και συνωστισμοί.

- Την απλοποίηση και κωδικοποίηση του κύριου νόμου περί προστασίας καταναλωτή και ρητή κατάργηση της παρωχημένης και μη ισχύουσας νομοθεσίας στο συγκεκριμένο τομέα.

- Τη διευκρίνιση ότι οι Ενδιάμεσοι Πάροχοι Υπηρεσιών (περιλαμβανομένων των πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου) απαλλάσσονται της γενικής υποχρέωσης να παρακολουθούν την νομιμότητα των πληροφοριών που διαβιβάζουν ή αποθηκεύουν, όταν παρέχουν μόνο υπηρεσία “φιλοξενίας”. Ευθυγράμμιση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος με την Οδηγία Ε.Ε. που αυτό μεταφέρει στην Ελληνική νομοθεσία. 

Αναιμικές επιδόσεις Σύμφωνα με την ανάλυση του ΟΟΣΑ, ο τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου φέρεται να υπολείπεται σε σχέση με τα υπόλοιπα κράτη - μέλη της Ε.Ε. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat, μόλις 6% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα - με απασχόληση 10 ατόμων και άνω - σημείωσαν διαδικτυακές πωλήσεις το 2015 (9% το 2014). Η αξία των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου αντιπροσωπεύει το 1% των πωλήσεων των Ελληνικών επιχειρήσεων με απασχόληση 10 ατόμων και άνω (2% το 2014). Τα αντίστοιχα ποσοστά στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν 17% (15% το 2014) - τόσο σε αριθμό επιχειρήσεων, όσο και σε αξία πωλήσεων.

Τα στοιχεία της Eurostat δείχνουν σημαντική αύξηση τόσο στη διείσδυση του Διαδικτύου στην Ελλάδα (68% των νοικοκυριών είχε πρόσβαση στο Διαδίκτυο το 2015 έναντι 46% το 2010), όσο και στο ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου, που πραγματοποιούν online αγορές (47% το 2015 από 27% το 2010).

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα ηλεκτρονικού εμπορίου B2C του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 25% των online αγοραστών έκαναν την πλειονότητα των αγορών τους online κατά το 2015 (9% το 2014), ενώ η μέση δαπάνη εμφανίζεται αυξημένη κατά 10%. Επιπρόσθετα, το 65% των online αγορών από Έλληνες αγοραστές έγιναν από Ελληνικούς ιστότοπους (60% το 2014).
 
(Πηγή: Περιοδικό ΣΕΠΕ - τεύχος 21 Ιουλίου 2016)
Powered by Bullraider.com
Προαιρετικό “Δείκτη Ευφυΐας” για τα κτίρια στην Ευ...
02 Φεβ 2018 15:27 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Προαιρετικό “Δείκτη Ευφυΐας” για τα κτίρια στην Ευρώπη εισάγει νέα Οδηγία “Έξυπνα”, ενεργειακώς αποδοτικά κτίρια, τα οποία θα προωθούν την ηλεκτρονική κινητικότητα, επιδιώκει να αποκτήσει η Ευρώπη. Σε μια προσπάθεια να βελτιώσει την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων και να ενθαρρύνει την ανακαίνισή τους, η Ευρωπαϊκή Ένωση προωθεί νέα αναθεωρημένη σχετική Οδηγία. Η νέα Οδηγία καθιερώνει ένα “δείκτη ευφυΐ [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Ριζικές αλλαγές στο χώρο των ηλεκτρονικών πληρωμών...
30 Νοε 2017 16:09 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Ριζικές αλλαγές στο χώρο των ηλεκτρονικών πληρωμών στην Ευρώπη Ριζικές αλλαγές στο τοπίο των ηλεκτρονικών πληρωμών προωθεί αυτήν την περίοδο η Ε.Ε. Στόχος της Ένωσης να εκμεταλλευθεί έγκαιρα το “κύμα”» της καινοτομίας στο χώρο των ψηφιακών συναλλαγών, που φέρνει μαζί της η τεχνολογία και ταυτόχρονα να εγγυηθεί ένα αυστηρό πλαίσιο ασφαλείας σε εταιρείες και καταναλωτές. Κοινά πρότυπα επικοινωνίας μεταξ [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Τα “έξυπνα” δίκτυα μπορούν να μειώσουν το ενεργεια...
25 Ιαν 2018 12:25 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Τα “έξυπνα” δίκτυα μπορούν να μειώσουν το ενεργειακό κόστος κατά $14 δις Έρευνες - Μελέτες Σημαντική μείωση του ενεργειακού κόστους μπορούν να αποφέρουν στους κατοίκους των μεγαλουπόλεων του πλανήτη τα “έξυπνα” δίκτυα, που βασίζονται στη χρήση νέων ψηφιακών τεχνολογιών. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, τα smart grids θα μπορούσαν να μειώσουν το ενεργειακό κόστος στις μεγαλύτερες πόλεις του κόσμου κατά $14 δις ετησίως  [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Η Ε.Ε. βάζει τα πνευματικά δικαιώματα στην εποχή τ...
30 Νοε 2017 16:02 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Η Ε.Ε. βάζει τα πνευματικά δικαιώματα στην εποχή του Internet of Things Την εισαγωγή των δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας στον σημερινό διασυνδεδεμένο κόσμο και την εποχή του Internet of Things επιχειρεί να εισάγει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Μέσα από μια σειρά μέτρων, που ανακοίνωσε χθες η Επιτροπή, η Ένωση επιχειρεί αφενός να διατηρήσει και να ενισχύσει την προστασία των δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας στην ψηφιακή εποχή [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Other Articles
     

 

 

 

© 2013-2014 futurehome.gr - All Rights Reserved.